Handelsbetingelser

Det med småt

Jeg ved, handelsbetingelser måske ikke er det mest spændende, du kan læse i dag – men de er vigtige! Her finder du alt det, der holder styr på vores aftale, så der ikke opstår nogen overraskelser undervejs.

Handelsbetingelserne gælder for alle aftaler mellem Dantitet ApS (“dezain.dk”) og dig som kunde (“Kunden”). Det anbefales derfor, at du læser betingelserne grundigt igennem.

1. — Generelt

1.1. — Dezain.dk er et webbureau. Dezain.dk udvikler hjemmesider og webshops, hjælper Kunden med bl.a. hosting og support af webløsningen.

1.2. — Handelsbetingelserne, tilbudsmaterialet, mailkorrespondance og ordrebekræftelser udgør det samlede aftalegrundlag for salg og levering af ydelserne mellem dezain.dk og Kunden.

1.3. — Kundens køb af en service kan ske ved både mundtlig og skriftlig accept af et tilbud udstedt af dezain.dk

1.4. — Kundens angivelse af særlige vilkår og ønsker i en mailkorrespondace eller anden kommunikation anses ikke som en fravigelse af handelsbetingelserne, medmindre dezain.dk har accepteret disse tydeligt og skriftligt.

2. — Løsninger

2.1. — Hjemmeside og Webshop

2.1.1. — Dezain.dk leverer webløsninger baseret på open source CMS’et WordPress eller skræddersyede løsninger udviklet i moderne teknologier som React, Angular, Next.js, Remix.js og andre. Ved udvikling i WordPress kan Kunden kan nemt redigere, vedligeholde og videreudvikle løsningen efter overdragelse.

2.1.2. — Efter en dialog med dezain.dk modtager Kunden en fast pris, som fremgår af tilbuddet eller ordrebekræftelsen. Prisen er baseret på opgavens omfang, f.eks. antal undersider, og Kunden vil ikke modtage ekstra regninger uden forudgående aftale.

2.1.3. — Hvis Kunden undervejs ønsker ekstra funktioner eller ændringer, der udvider opgaven, kan dette tilkøbes mod betaling for de nødvendige timer.

2.1.4. — Kunden vil have en dialog med dezains.dk om webløsningens design, som kan justeres, indtil Kunden er tilfreds. Markante ændringer fra det oprindelige design kræver tilkøb af ekstra timer. Rettelser sker efter et rimelighedsprincip i forhold til omfanget.

2.1.5. — Webløsningen er optimeret til nyere enheder (maks. 2 år gamle) og de seneste versioner af browsere.

2.1.6. — Opgaven forventes færdiggjort inden for 60 dage fra accept af aftalen.

2.1.7. — Betaling sker i 2 rater. Første rate ved opgavens start på 50% og anden rate på 50% ved overdragelse af webløsningen eller senest efter 14 dage.

Evt. aftalte abonnementer, som hosting, forfalder samtidig med 2. rate. Hvis Kunden ikke betaler 1. rate rettidigt, forfalder 2. rate og evt. abonnementer straks, og dezain.dk kan indkræve betaling via inkasso. Hvis forsinkelser skyldes Kunden, er dezain.dk berettiget til at overdrage løsningen efter 60 dage og fakturere det fulde beløb.

2.1.8. — Overdragelse af webløsningen betyder, at Kunden får login. Dette sker, når:

  • Opgaven afsluttes, og webløsningen er online på Kundens domæne.
  • Kunden ønsker at lægge indhold, såsom produkter, på et testdomæne, og dezain.dk arbejde er færdigt.
  • Kunden ikke svarer, og dezain.dk vurderer, at der ikke er interesse i at færdiggøre opgaven.